bicara ttg C I N T A

MASIH BERBICARA TENTANG CINTA....

ada kalanya cinta itu juga perlu dilupakan.. sebab tidak dihargai!! Tapi cinta yang sebenar mengambil masa sepanjang kehidupan untuk ...melupakan seseorang. Jangan pandang hanya kepada kecantikan kerana ia mungkin suatu yang palsu. Jangan kejar kepada kemewahan sahaja kerana ia pasti akan susut. Carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cuma meme...rlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari anda yang suram dan kata kata yang dapat menyentuh perasaan anda.

Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan keindahan juga tangisan. Itu bergantung bagaimana kita melayari bahtera cinta itu; Masa depan yang cerah sentiasa berteraskan kehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam. Cinta adalah kekuatan, yang mampu mengubah duri jadi mawar. Cinta sejati adalah perasaan cinta yang sebenar-benarnya, tidak ada kebohongan sedkitpun dan tidak ada niat untuk berkhianat, tulus dan suci..

Cinta itu kasih dan sayang dan kemesraan dan bukannya sandiwara!! Tapi atas landasan kerdhaan ILAHI dan bukannya tuntunan HAWA NAFSU!! Pastinya orang yang benar-benar percaya, akan menyerahkan seluruh jiwa dan raganya dan ia tidak akan melencong dari nilai moral yang telah ditentukan oleh Allah dalam setiap saat kehidupannya melayari Bahtera Cinta. Dia akan menunjukkan sikap yang paling murni, paling suci dan mempunyai adab sopan yang paling indah, dengan harapan Allah akan meredhainya, walau dalam apa keadaan sekalipun yang dinamakan CINTA itu. Dia akan mengucapkan kata-kata yang terbaik, akan berjuang dengan cara yang paling bijaksana, berani dan dengan penuh kesabaran walaupun romantis..

Seseorang PENCINTA yang memenuhi semua ciri-ciri KECINTAAN ini dengan sepenuh jiwa dan raganya akan menjalani kehidupan dunia ini mirip kehidupan di syurga. Ia menjauhi perangai buruk seperti marah, terburu-buru, panik, ketakutan, wasangka dan kesedihan yang semuanya merupakan nilai yang jauh dari nilai-nilai moral yang disaran dalam pola percintaan.. Semua itu dari rasa hati, anugerah semulajadi!! Percayalah bahawa …kita cuma insan biasa..cuba meneroka rahsia kehidupan dan percintaan..

Sama-sama juga ada kekurangan dan sama-sama ada sedikit kepahitan; Namun didalam merenangi lautan madah cinta ini dan di masa kita cuba membongkar rahsia hakikat cinta, kita cuma ada satu tujuan.. Mencari redha dan keindahan takdirNya.. pasrahlah...

Popular Posts