Wednesday, September 05, 2012

7 CIRI-CIRI WANITA BERKUALITI TINGGI IDAMAN LELAKI


7 CIRI-CIRI WANITA BERKUALITI TINGGI IDAMAN LELAKI !

1. Lemah-lembut
Cuba perhatikan cara perempuan itu berbicara bersama rakan-rakannya. Apakah dia selalu suka bernada keras, mengilai, teriak-teriak, atau sebaliknya selalu lembut dalam berkata-kata? Ciri-ciri inilah yang mencerminkan di mana cara perempuan akan berbicara dengan kamu dan keluarga kamu nantinya.

2. Berhemah
Lelaki mana yang mahukan perempuan bermaterialistis! Seandainya sudah berkeluarga kelak dengan perempuan tersebut, dia akan menghabiskan wang untuk membeli-belah baju-baju yang tidak perlu. Cuba perhatikan darinya cara dia menghabiskan wang sekarang. Apakah dia termasuk orang yang berjimat, kedekut, atau hura-hura?

3.Prihatin
Sebagai contoh "Kenapa dia boleh ingat dengan ulang tahun ibu anda?" tanya hati kecil anda. Itu adalah petanda bagus. Dia benar-benar prihatin akan hal-hal kecil seperti itu. Padahal, kamu belum berkahwin. Selalu mengingakan hal-hal kecil namun penting untuk diri anda. Hal-hal kecil seperti itulah yang akan membantu dan mengukuhkan hubungan anda nanti. Bukankah Lelaki juga memang suka diberi perhatian lebih dari si perempuan?

4. Penyabar
Kamu lewat untuk temujanji dengannya dia tidak marah sama sekali semasa anda datang dan dia sudah menunggu 30 minit dengan kejemuanya. Itu adalah ciri-ciri yang baik. Cuba fikirkan kalau anda sedang dalam situasi seumpamanya yang berbau negatif; kesabaran itu akan membantu suasana itu tidak menjadi lebih buruk. Cuba bayangkan anda sedang temujanji perempuan tidak sabar. Sedikit-sedikit dia marah kerana anda tidak tepat pada masanya, berbuat sedikit kesalahan. Temujanji yang sepatutnya untuk keceriaan telah menjadi pengalaman buruk.

5. Bersederhanaan
Perhatikan apakah si perempuan kamu suka berlebihan di depan teman-temannya. Apakah dia suka mempamerkan beg baru yang baru dia beli hari itu juga? Orang yang suka pamer dan tidak mudah menunjukkan kalau si Gadis itu tidak percaya diri, ada kekurangan yang dia punya dan ingin menutupnya dengan mempamerkan sesuatu yang lebih dari dia. Ini sifat yang tidak bagus untuk para Lelaki.

6. Jaga Keterampilan dan Kecantikan
Tidak bererti perempuan itu harus tampil cantik, tapi menjaga kecantikan itu juga bererti itu perempuan tahu bagaimana caranya menjaga dan menjaga dirinya sendiri. Jikalah anda sedang bercinta dengan dia, lihatlah "make-up" yang dia pakai. Apakah terlalu berlebihan sehingga menarik perhatian orang-orang lain di sekitar anda? Apakah dia memakai skirt mini yang berlebihan? Jaga kecantikan itu bermakna menjaga penampilan secukupnya dan sewajarnya di saat dan tempat yang benar.

7. Dewasa dan Bijaksana
Lelaki suka dengan perempuan yang bijaksana dan bersikap dewasa. Di masa kesusahan, Lelaki akan memerlukan bantuan dari seorang perempuan yang dewasa dan bijaksana dalam mengambil keputusan.

Pendek kata jika ada perempuan seperti ciri-ciri diatas bolehlah difikir-fikiran untuk dibuat calon isteri :)

Wassalam, Wa'allahhualam.