Saturday, June 04, 2016

iNILAH PENYELESAIAN KITA

NILAH PENYELESAIAN KITA
"Orang barat tidak takut kalau orang islam kuat solat, kuat puasa, kuat buat umrah dan haji, tetapi yang paling barat takut bila ada Ulama mendoktrinkan Politik Islam, mereka berjuang untuk menegakkan Negara Islam".
** YB Dato Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang, Presiden PAS
___________________________________
"Setiap ahli PAS perlu membudayakan politik yang matang. Politik bukan berasaskan persepsi tetapi berdasarkan fakta dan perlu dijelaskan hala tuju perjuangan PAS dengan baik pada masyarakat serta menampakkan keindahan Islam"
** YB Ustaz Nasruddin Hassan Tantawi, Ketua Penerangan PAS Pusat
___________________________________
" Kita menikmati suatu yang cukup indah di dalam jemaah PAS, antaranya ialah kita beribadah melalui taat kepada pemimpin. Dan yang keduanya kita menikmati beribadah melalui mencintai para ulamak. Ini tidak ada dalam parti lain....saya ingatkan diri masing-masing bahawa mencintai Tok Guru itu adalah Sunnah, adalah Ibadah, tetapi kita kena ingat bahawa Tok Guru itu dihormati, diangkat oleh Allah kerana dia berada di jalan perjuangan yang lurus ini. Kalau kita hormat pada tubuh, tetapi tak hormat pada perjuangan, kita telah salah daripada ajaran Nabi Muhammad SAW".
** YB Ustaz Nik Abduh TG Hj Nik Abdul Aziz, Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia
____________________________________
" Kita berpolitik ini kita nak bawa manusia kepada kebaikan dimana di Malaysia politik kita semakin hancur. PAS hadir untuk selamatkan rakyat Malaysia. Kita tidak boleh mengamalkan politik dendam. Kita kena laksanakan Politik Hasanah. Orang lain buat jahat kita kena balas dengan kebaikan...Boleh jadi UMNO akan undi PAS di atas kematangan kita berpolitik...Kena pastikan kerja buat kita mencapai keredhaan Allah. Apa erti kemenangan tanpa redha Allah".
** Ustaz Mohd Asri Daud ed-Diwanie, Bendahari Dewan Ulama PAS Pusat
__________________________________
"Jangan jadi seperti kumpulan Islam yg lain yang menukar prinsip apabila berdepan dengan krisis. PAS terus kekal dengan prinsipnya. Pembacaan RUU persendirian oleh YB TG Presiden adalah kemuncak bukti PAS tidak pernah lari dari prinsipnya... PAS tidak akan bersatu dengan UMNO. Masa depan negara ini bersama PAS, BN telah hilang kelayakan untuk mentadbir negara, dengan pelbagai isu dan masalah rakyat yang tidak dapat diselesaikan. Justeru gerak kerja parti perlu fokus kepada menggantikan sistem yang ada dengan sistem yang patuh syariah".
** Ustaz Ahmad Fadhli Shaari, Ketua Penerangan Pemuda PAS Malaysia