Thursday, May 05, 2011

semangat dari orang

Masa saya sekolah dulu, seperti ramai remaja, kita minat dengan celebrity barat. Salah satu sebab utama saya memulakan perjalanan saya untuk mengejar kejayaan adalah inspirasi yang saya terima melalui bintang-bintang ini.

Bila menyelidik latar belakang celebrity yang terkenal, amat menakjubkan apabila mendapati…

Brad Pitt pernah menjadi penghantar peti sejuk
Jim Carrey pernah menjadi janitor
Jerry Seinfeld pernah menjadi jurujual mentol
Robbin Williams pernah menjual ais krim
Denzel Washington pernah menjadi tukang membawa sampah (garbage man)
Mariah Carrey pernah bekerja sebagai peneliti topi (cek topi rosak atau tidak sebelum dijual)
Jack Nicholson pernah bekerja sebagai membahagi/megurus surat
Ashton Kutcher pernah bekerja sebagai pencuci lantai (eh… macam saya je!)

Mudah-mudahan remaja zaman kini melihat idola-idola stars bukan sekadar mereka handsome atau cantik atau pandai berlakon, tetapi, mereka telah berusaha daripada bawah sehingga menjadi bintang yang kita kenali pada hari ini.

Tiada siapa yang dilahirkan terus menjadi bintang! :)

ps: Mungkin sebab saya minat bintang-bintang hollywood masa kecil dulu, secara tidak langsung (sub-concious) membawa diri saya ke arah media & penyiaran. hmmm