Friday, October 12, 2012

tazkirah-jumaat

tazkirah-jumaat-------- Assalammualaikum... Saya hanyalah seorang manusia yang masih lagi terkapai-kapai untuk mencari keredhaan Allah. Seorang yang sentiasa melakukan dosa pada masa lampau dan inshaAllah kini aku bersujud memohon keampunan dari yang Maha Esa, Allah S.W.T.
Sesungguhnya, pintu taubat Allah tidak akan tertutup selagi kita masih bernyawa. Dan sesungguhnya, Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani. Hidayah tidak akan datang tanpa kita usahakan. Perubahan itu tidak akan terjadi jika hanya sekadar niat. Mulakanlah langkahmu untuk mencari keredhaan Ilahi. Sesungguhnya ajal itu sangat hampir dengan kita. Bertudung labuh, Menutup aurat dengan sebaiknya, tidak bermakna saya ialah alim ulamak. Tetapi, saya masih lagi mencari ilmu untuk di akhirat kelak. Sebelum ini telah lama saya hanyut dalam keseronokan yang sementara di dunia ini, tapi hati ini tidak pernah tenang. Alhamdulillah, hati semakin tenang dengan perubahan kini. InshaAllah bakal memakai niqab jua suatu hari kelak. Janganlah menghakimi saya kerana masa lampau saya. Saya juga pernah ditempat anda kini. Saya berani berubah ke arah kebaikan, kenapa tidak anda? Tutuplah aurat anda wahai kaum perempuan. Dosa anda bukan anda seorang sahaja yang menanggungnya, tetapi saudara lelaki mu jua. Kerana dia anda mereka juga ditarik ke neraka. Sanggupkah anda memperlakukan mereka sebegitu? Allah kurniakan akal, fikirlah :)